Denizi kirletenlere elektronik denetim: 83 gemiye 103 milyon 363 bin 641 TL ceza
Denizi kirletenlere elektronik denetim: 83 gemiye 103 milyon 363 bin 641 TL ceza
Antalya Büyükşehir Belediyesi, gemi kaynaklı deniz kirliliğinin önüne geçmek amacıyla hayata geçirdiği Elektronik Gemi Denetleme Sistemi (EGDS) ile 2024 yılında denizi kirlettiği tespit edilen 83 gemiye 103 milyon 363 bin 641 TL idari para cezası uyguladı.
Haber Giriş Tarihi: 05.01.2025 09:12
Haber Güncellenme Tarihi: 05.01.2025 09:13
Kaynak:
Haber Merkezi
https://www.nehir.net/
Antalya Büyükşehir Belediyesi, turizmin başkenti Antalya’da Akdeniz’in masmavi denizini temiz tutabilmek amacıyla 5 Temmuz 2023 tarihinde EGDS sistemini hayata geçirdi. Antalya Büyükşehir Belediyesi, Aksu Beşgöz Deresi ve batıda Göynük Çayı arasındaki sorumluluk sahasını PTZ ve termal kameralarla izliyor. EGDS merkezinden 7/24 kameralarla izlenen Antalya körfezinde denizi kirlettiği tespit edilen teknelere hızla müdahale ediliyor.
3 KM MESAFEDEN NET GÖRÜNTÜ
Sistem kapsamında 22 ayrı noktaya 40X optik büyüme özelliğine sahip PTZ kameralar ve otomatik tanıma sistemine sahip termal kameralar ile Balıkçı Barınağı üzerinde 90 mil menzilli su üstü radarı kuruldu. Yaklaşık 3 kilometrelik mesafeden net ve yakın görüntü alabilen kameralar ile denizleri kirleten gemiler anında tespit ediliyor.
1.5 YILDA TOPLAM 134 MİLYON LİRA CEZA
EGDS ile 2024 yılında 83 gemi kaynaklı deniz kirliliğine toplamda 103 milyon 363 bin 641 TL idari para cezası uygulandı. EGDS sisteminin devreye girdiği 5 Temmuz 2023 tarihinden itibaren ise toplamda 134 milyon 234 bin 62 TL cezası uygulandı. Büyükşehir Belediyesi’nin gemi kaynaklı deniz kirliliğine yönelik cezalardan elde edilen gelir ise yine çevre projelerinde değerlendirirken, böylelikle hem deniz kirliliğini önüne geçerken, hem de çevre projelerine de kaynak aktarılıyor.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Denizi kirletenlere elektronik denetim: 83 gemiye 103 milyon 363 bin 641 TL ceza
Antalya Büyükşehir Belediyesi, gemi kaynaklı deniz kirliliğinin önüne geçmek amacıyla hayata geçirdiği Elektronik Gemi Denetleme Sistemi (EGDS) ile 2024 yılında denizi kirlettiği tespit edilen 83 gemiye 103 milyon 363 bin 641 TL idari para cezası uyguladı.
Antalya Büyükşehir Belediyesi, turizmin başkenti Antalya’da Akdeniz’in masmavi denizini temiz tutabilmek amacıyla 5 Temmuz 2023 tarihinde EGDS sistemini hayata geçirdi. Antalya Büyükşehir Belediyesi, Aksu Beşgöz Deresi ve batıda Göynük Çayı arasındaki sorumluluk sahasını PTZ ve termal kameralarla izliyor. EGDS merkezinden 7/24 kameralarla izlenen Antalya körfezinde denizi kirlettiği tespit edilen teknelere hızla müdahale ediliyor.
3 KM MESAFEDEN NET GÖRÜNTÜ
Sistem kapsamında 22 ayrı noktaya 40X optik büyüme özelliğine sahip PTZ kameralar ve otomatik tanıma sistemine sahip termal kameralar ile Balıkçı Barınağı üzerinde 90 mil menzilli su üstü radarı kuruldu. Yaklaşık 3 kilometrelik mesafeden net ve yakın görüntü alabilen kameralar ile denizleri kirleten gemiler anında tespit ediliyor.
1.5 YILDA TOPLAM 134 MİLYON LİRA CEZA
EGDS ile 2024 yılında 83 gemi kaynaklı deniz kirliliğine toplamda 103 milyon 363 bin 641 TL idari para cezası uygulandı. EGDS sisteminin devreye girdiği 5 Temmuz 2023 tarihinden itibaren ise toplamda 134 milyon 234 bin 62 TL cezası uygulandı. Büyükşehir Belediyesi’nin gemi kaynaklı deniz kirliliğine yönelik cezalardan elde edilen gelir ise yine çevre projelerinde değerlendirirken, böylelikle hem deniz kirliliğini önüne geçerken, hem de çevre projelerine de kaynak aktarılıyor.
Kaynak: ANTALYA BÜYÜKŞEHİR
En Çok Okunan Haberler