Hava Durumu

Manavgat’ın çöpleri enerjiye dönüşüyor

Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından “temiz çevre, temiz toplum” anlayışıyla Manavgat’ta inşa edilen Katı Atık Transfer İstasyonu tam kapasite ile çalışarak hizmet vermeye devam ediyor.

Haber Giriş Tarihi: 03.09.2024 12:57
Haber Güncellenme Tarihi: 03.09.2024 13:12
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.nehir.net/
Manavgat’ın çöpleri enerjiye dönüşüyor

Doğa ve çevre dostu çalışmalarıyla dikkat çeken Antalya Büyükşehir Belediyesi, Manavgat’ta katı atıkların transferine tam kapasite devam ediyor. İlçe belediyesinin kamyonlarıyla toplanan çöpler Büyükşehir Belediyesi tarafından inşa edilen Manavgat Katı Atık Transfer İstasyonu’na getiriliyor. Buradan Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından tırlarla Kızıldağ Mahallesi Göğü mevkiinde bulunan Katı Atık Katı Atık Düzenli Depolama Ve Enerji Üretim Tesisi’ne sevk ediliyor. Böylelikle çöpler bertaraf edilerek geri dönüşüme kazandırılıyor.

AMBALAJ ATIKLARI EKONOMİYE KAZANDIRILIYOR

Manavgat Katı Atık Düzenli Depolama ve Enerji Üretim Tesisinde mekanik ayrıştırma ünitesinde evsel atığın içerisindeki ambalaj atıkları hacimsel büyüklük ve cinslerine göre ayrılıp balyalanarak ekonomiye kazandırılıyor. Ambalaj atıklarının ayrıştırılması ile depolama sahasına gönderilen atık miktarı azaldığı için depolama sahasının ekonomik ömrü uzuyor. Bu atıklar döngüsel ekonomiye kazandırılırken çevre kirliliğinin de önüne geçiliyor.

Kaynak: ANTALYA BB BÜLTEN

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar (0)
logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.