Hatipler Mahallesi Mezarlığı ve çevresindeki ormanlık alanda çıkan orman yangını, Orman, itfaiye ve jandarma ekiplerinin yanı sıra mahalle sakinlerini alarma geçirdi. Mahallelinin dumanları görür görmez traktörlerinin arkasına ilaç makinesi, su tankeri ve tarım aletlerini takarak ekipleri beklemeden yaptığı müdahale, rüzgarın etkisiyle hızla büyüyen yangının fazla zarar vermesini engelledi.
Antalya Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi Manavgat Birimi, Manavgat Orman İşletme Müdürlüğü, Manavgat İlçe Jandarma Komutanlığı Side Jandarma Karakolu, Manavgat Belediyesi Park ve Bahçeler ve Fen İşleri ekiplerinin müdahalesi sonucunda yangın tarım arazileri ve yerleşim yerlerine ulaşmadan kontrol altına alındı. Yanan ormanlık alanda soğutma çalışması devam ederken, tedbir amaçlı olarak Orman İşletmesine ait arazözlerin nöbette kalacağı bildirildi.
Yangının mezarlık önündeki yoldan başladığı belirtilirken, yoldan geçen bir kişinin attığı izmarit nedeniyle çıkmış olabileceği bildirildi. Yangın söndürme çalışmasına katılan vatandaşlar, yangının yayılmasında rüzgarın yanında sulama kanalına atılan çöp ve çevresinde oluşan çalılıkların neden olduğunu, defalarca söylemelerine rağmen DSİ’nin kanal ve çevresini temizlemediğini dile getirdiler.
BELEDİYE BAŞKANI KARA "LÜTFEN DUYARLI OLALIM"
Yangın söndürme çalışmalarını yerinde takip eden aynı zamanda Hatipler Mahallesinden olan Manavgat Belediye Başkanı Niyazi Nefi Kara “Burada sanırım bu yıl çıkan 3. yangın. Ekiplerin yanında köylülerim cansiperane çalışarak yangının daha da büyümesini engellediler. Kendilerine duyarlılıklarından dolayı teşekkür ediyorum. Yangın için çok kritik bir süreçten geçiyoruz. Vatandaşlarımızdan bu konuda duyarlı olmalarını istiyorum. Lütfen şu süreçte ne pahasına olursa olsun ateş yakmayalım. Çöplerimizi, şişeleri ve özellikle de sigara izmaritini dışarı atmayalım” dedi.
Sizlere daha iyi hizmet sunabilmek adına sitemizde çerez konumlandırmaktayız. Kişisel verileriniz, KVKK ve GDPR
kapsamında toplanıp işlenir. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul etmiş olacaksınız.
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.
Hatipler Mezarlığı'ndaki yangın alarma geçirdi
Hatipler Mahallesi Mezarlığı ve çevresindeki ormanlık alanda çıkan orman yangını, Orman, itfaiye ve jandarma ekiplerinin yanı sıra mahalle sakinlerini alarma geçirdi. Mahallelinin dumanları görür görmez traktörlerinin arkasına ilaç makinesi, su tankeri ve tarım aletlerini takarak ekipleri beklemeden yaptığı müdahale, rüzgarın etkisiyle hızla büyüyen yangının fazla zarar vermesini engelledi.
Antalya Büyükşehir Belediyesi İtfaiyesi Manavgat Birimi, Manavgat Orman İşletme Müdürlüğü, Manavgat İlçe Jandarma Komutanlığı Side Jandarma Karakolu, Manavgat Belediyesi Park ve Bahçeler ve Fen İşleri ekiplerinin müdahalesi sonucunda yangın tarım arazileri ve yerleşim yerlerine ulaşmadan kontrol altına alındı. Yanan ormanlık alanda soğutma çalışması devam ederken, tedbir amaçlı olarak Orman İşletmesine ait arazözlerin nöbette kalacağı bildirildi.
Yangının mezarlık önündeki yoldan başladığı belirtilirken, yoldan geçen bir kişinin attığı izmarit nedeniyle çıkmış olabileceği bildirildi. Yangın söndürme çalışmasına katılan vatandaşlar, yangının yayılmasında rüzgarın yanında sulama kanalına atılan çöp ve çevresinde oluşan çalılıkların neden olduğunu, defalarca söylemelerine rağmen DSİ’nin kanal ve çevresini temizlemediğini dile getirdiler.
BELEDİYE BAŞKANI KARA "LÜTFEN DUYARLI OLALIM"
Yangın söndürme çalışmalarını yerinde takip eden aynı zamanda Hatipler Mahallesinden olan Manavgat Belediye Başkanı Niyazi Nefi Kara “Burada sanırım bu yıl çıkan 3. yangın. Ekiplerin yanında köylülerim cansiperane çalışarak yangının daha da büyümesini engellediler. Kendilerine duyarlılıklarından dolayı teşekkür ediyorum. Yangın için çok kritik bir süreçten geçiyoruz. Vatandaşlarımızdan bu konuda duyarlı olmalarını istiyorum. Lütfen şu süreçte ne pahasına olursa olsun ateş yakmayalım. Çöplerimizi, şişeleri ve özellikle de sigara izmaritini dışarı atmayalım” dedi.
Haber Merkezi